Objevujte s námi svět digitálního marketingu.

Úvod do remarketingu #2: Jak nastavit AdWords remarketing?

Co je to remarketing a k čemu se dá využít jste si mohli přečíst v minulém článku. Nyní si názorně ukážeme, jak nastavit vaši první remarketingovou kampaň v AdWords.

Ačkoliv to na první pohled to může vypadat složitě, nejedná se o nic nezvládnutelného. V článku samozřejmě nejsou obsaženy veškeré možností nastavení, těch je totiž nespočet. Po dočtení by vám ale nemělo nic bránit k tomu, spustit svoji první remarketingovou kampaň.


Co je potřeba před samotným nastavením?

Ještě než se pustíme do samostatného nastavování reklamy, je samozřejmě nutné mít založen účet AdWords a sbírat cookies uživatelů webu měřícím skriptem, ať už se jedná o skript Google Analytics nebo ten v AdWords. Fungují oba. V případě, že již máte trackování nastaveno, tuhle část článku přeskočte a pokračujte rovnou k „Nastavování krok za krokem“.

Jak nastavit trackování uživatelů?

Ukážeme si variantu, kdy využijeme remarketing pomocí Google Analytics. Tuto variantu pokládejme za snazší, neboť není nezbytně nutné přidávat další měřící skript do webu, pokud už máte Google Analytics nastavený.

  1. Přihlaste se do vašeho účtu Google Analytics
  2. Otevřete záložku Administrátor
  3. Zvolte správný účet a službu
  4. Vyberte možnost „údaje o měření“
  5. Vyberte možnost „shromažďování dat“, aktivujte „remarketing“ a uložte

Vybereme označená pole

Aktivujeme remarketing a funkce přehledů inzerce

Propojení účtů Adwords a Analytics

Protože jsme vybrali možnost remarketingu pomocí Google Analytics, je nutné propojit účet Google Analytics s účtem Google AdWords, jinak remarketing nebude fungovat.

  1. Přihlaste se do vašeho účtu Google Analytics
  2. Otevřete záložku Administrátor
  3. Zvolte správný účet a službu
  4. Vyberte možnost „propojení s účtem AdWords“
  5. Propojte s vámi zvoleným účtem AdWords a následně potvrďte

Takto by mělo vypadat úspěšné propojení s účtem Adwords

Definování a importování prvního segmentu publika

Nyní můžeme importovat základní segment publika z Google Analytics.

  1. Přihlaste se do vašeho účtu Google Analytics
  2. Otevřete záložku Administrátor
  3. Zvolte správný účet a službu
  4. Vyberte možnost „definice publika“
  5. Vyberte možnost „publikum“
  6. Přidejte nový segment publika
  7. Vyberte správný účet Analytics a službu AdWords
  8. Potvrďte import a aktivaci remarketingu

AdWords bude při vytváření prvního publika automaticky navrhovat základní 30 denní seznam všech uživatelů webu. V případě, že zde nic takového nevidíme, můžeme tento seznam vytvořit dle přiložených snímků.

Zvolíme správný výběr dat a cílový účet

Import remarketingového publika z Google Analytics krok 2

Zvolíme možnost „všichni uživatelé“ a následně potvrdíme

Kontrola, jestli je vše nastaveno správně:

Abychom měli jistotu, že jsme vše správně nastavili, můžeme si propojení zkontrolovat. Pro kontrolu se přihlaste do účtu AdWords a postupujte následovně:

  1. V levém panelu vyberte možnost „sdílená knihovna“
  2. Vyberte záložku publika
  3. A nyní se přesvědčíme, zda je přítomen hliník. Pardon, myslel jsem základní publikum importované z Google Analytics a zdali AdWords hlásí přítomnost remarketingové značky na webu.

Sdílená knihovna → Publikum

V záložce publika bychom měli vidět importované základní remarketingové publikum, které by mělo obsahovat všechny uživatele, kteří navštívili web v posledních 30 dnech. (Počínaje zapnutím služby remarketing a sběru dat ve službě Google Analytics, viz předchozí bod)

AdWords by také měl potvrdit přítomnost remarketingové značky na webu. (Mějte na paměti, že systému může trvat až 24 hodin, než dokončí propojení Analytics a AdWords. Nemusíme ale čekat celý den a můžeme se rovnou vrhnout do přípravy kampaní. Dokud se však služby nepropojí, nebudou se naše reklamy cílené na remarketingová publika zobrazovat ).

Značka pro remarketing je aktivní

Pokud je vše v pořádku, můžeme se pustit do nastavování.


Nastavení remarketingu krok za krokem

Nyní si ukážeme základní nastavení remarketingových kampaní. Žádné složitosti. Dynamický remarketing (skvělá volba pro eshopy), RLSA kampaně nebo pokročilejší cílení si ukážeme v některém z dalších článků.

Jak nastavit remarketingovou kampaň v AdWords?

Vytvoření kampaně:

  1. Přihlaste se do účtu Google AdWords
  2. Vytvořte novou kampaň v obsahové síti
  3. Z cílů vyberte “Nákup na vašem webu”
  4. Vyberte oblast, kde chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly
  5. Vyberte jazyky, na které cílíte (Někteří uživatelé používají defaultní jazyk EN, proto jsme vybrali i tuto možnost)
  6. Zvolte strategii nabídek (Pro naše účely nechme platební model CPC, tedy platbu za proklik)
  7. Stanovte denní rozpočet kampaně
  8. Pojmenujte kampaň, uložte a pokračujte k vytváření reklamní sestavy

Zvolíme cíl kampaně → Nákup na vašem webu

Nastavíme oblasti → Vybereme jazyky → Zvolíme rozpočet

Tip: Doporučujeme omezit frekvenci zobrazování reklamy konkrétnímu uživateli například na 7-12 zobrazení denně. Můžeme nastavit kliknutím na “Zobrazit další nastavení” a “Zobrazování reklam: střídání reklam, omezení frekvence”. Jiné úpravy v tuto chvíli nedoporučujeme provádět.

Nastavíme požadovanou frekvenci zobrazení

Vytvoření reklamní sestavy:

  1. Pojmenujte reklamní sestavu
  2. Zvolte výchozí nabídku (Maximální cena, kterou jste ochotni dát za jeden proklik)
  3. Zvolte vstupní stránku (tzv. “landing page”, tedy stránka, kam se uživatel po prokliknutí textového inzerátu nebo banneru dostane)
  4. Vyberte cílení na vybrané remarketingové publikum 
  5. (Můžeme zpřesnit vypnutím možnosti “Nechat službu AdWords automaticky najít zákazníky”. Pokud ale máme málo uživatelů v našem remarketingovém publiku, nechejme tak) 
  6. Zvolte uložit a pokračovat

Pojmenujeme reklamní sestavu → Nastavíme cenu za proklik → Vybereme landing page

Zvolíme správné cílení

Optimalizace cílení

Vytváření inzerátů a bannerů:

Zde máme několik možností. Vytvořit textovou/bannerovou reklamu přímo v AdWords nebo nahrát vlastní bannery. Záleží na nás, co si vybereme. Doporučujeme začít vytvářením bannerů přímo v AdWords. Následně můžeme nechat navrhnout vlastní bannery naším grafikem. Pamatujte ale na to, že nepromyšlený nebo špatně zpracovaný banner může napáchat více škody než užitku. O tvorbě reklamních bannerů si více řekneme v některém z dalších článků.


Časté chyby. Na co dát pozor?

Střídání malého počtu reklam

Pokud se uživatele nesnažíme unudit k smrti a chceme zvýšit pravděpodobnost, že na naši reklamu klikne, měli bychom mu vždy zobrazovat více různých variant reklamy. Ideálně nechme 3-4 variace reklamy na jednu sestavu. AdWords pak na základě statistik bude zobrazovat ty reklamy, které dosahují vyšší míry prokliku (CTR).

Špatná landing page

Přimět uživatele kliknout na naši reklamu je první malý úspěch. Je nám to ale k ničemu v případě, že ho pošleme na nerelevantní stránku. Vždy se snažte vžít do role potenciálního zákazníka. Pokud v reklamě zobrazujeme nějaký konkrétní produkt, pak by mělo být naším cílem nasměrovat uživatele na detail takového produktu, nikoliv na domovskou stránku. Špatně zvolená vstupní stránka znamená nižší konverzní poměr a ten znamená horší návratnost investice – a to rozhodně nechceme! Neméně důležitá je pak i výkonnost našeho webu jako celku, zvláště pak objednávkové formuláře nebo například košíku.

Ne/měření konverzí

Pokud máme špatně nastaveno měření konverzí, nebo nemáme nastaveno vůbec, bude se nám daleko hůř vyhodnocovat úspěšnost kampaní. Nastavením kampaní rozhodně práce nekončí! Pokud chceme zlepšovat výsledky, musíme měřit.

Špatně zvolené formáty bannerů

Pokud jsme se rozhodli pro uploadování vlastních bannerů, neměli bychom vynechat nejpoužívanější velikosti. Většinu všech zobrazení totiž tvoří právě 3 nejpoužívanější formáty. V AdWords jsou to rozměry 300×250, 728×90 a 160×600.

Frekvence zobrazení

Příliš vysoká frekvence zobrazení může uživatele otravovat. Dejme šanci i ostatním. Nemusíme mu celý den zobrazovat náš banner.

Délka setrvání uživatele v seznamu

V návodu jsme si ukázali, jak nastavit základní 30 denní seznam všech uživatelů. Často je ale taková délka setrvání uživatele v remarketingovém seznamu nevhodná. Ta by měla vycházet z naší znalosti cílové skupiny a nákupního procesu. Někdy se hodí týden, například u levnějších věcí, jindy je potřeba zobrazovat reklamu déle. Vracet uživatele do košíku dva měsíce není ideální, naopak nové auto si (pravděpodobně) nevybere za den.

Zpřesnění publik

Nemusíme zůstat u základního remarketingového seznamu všech uživatelů, kteří byli na našem webu. Zpřesnit publika můžeme například podmínkou navštívení konkrétních URL, času stráveného na stránce, demograficky atd. Zde si můžeme opravdu vyhrát. Pozor ale na velikost publika. Pokud segment příliš zúžíme, reklamy se kvůli malému počtu cookies nemusí vůbec zobrazovat.

Vyloučení již konvertovaných uživatelů

Pokud chceme cílit reklamu například na uživatele, kteří odešli z košíku na našem eshopu, rozhodně bychom neměli zapomenou vyloužit ty, kteří již objednávku dokončili. Bannery vyzývající k dokončení již proběhlého nákupu, často navíc směřující na prázdný košík, jsou velmi otravné.


Vytrvalcům, kteří se dočetli až sem, děkuji a věřím, že pro vás byl článek přínosný. Rádi zodpovíme na vaše případné dotazy v komentářích.

 

Použité štítky: ,

2 komentáře

  1. Jan Odpovědět

    Čau pando, tento návod mi pomohl a remarketing jede! 🙂

    Mám ale dotaz, proč máš zaškrtnutý „nákup na vašem webu“ a proč ne třeba „provedenou akci na webu“?

    Díky

Napsat komentář: Tomáš Šugár Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zpět nahoru