Objevujte s námi svět digitálního marketingu.

Průvodce velikostmi bannerů pro PPC reklamu

Také stále dokola hledáte, jaké velikosti bannerů zvolit, aby se reklama zobrazovala správně tak jak má? Připravili jsme pro vás přehledného průvodce velikostmi bannerů pro PPC reklamu. Zaměříme se na dva světové lídry v inzerci – Google a Facebook. Ale stranou nenecháme ani český Sklik.

V tomto článku se budeme věnovat výhradně grafickým reklamám, neboť právě ty jsou nejčastějším kamenem úrazu.


Rozměry bannerů Google Adwords

V obsahové síti Google můžeme použít dva typy grafických reklam. Buďto si banner do systému sami nahrajeme, nebo reklamu vytvoříme přímo v Adwords. Při vytváření reklam v Adwords nás Google navede, jak by měla vhodná reklama vypadat. Pokud ale do Adwords nahráváme hotový banner, musíme si dát pozor na spoustu věcí. Jinak by se totiž mohlo stát, že nám Google pracně vytvořené bannery zamítne.

Pokud bude náš banner mít špatné rozměry, nepůjde do Adwords nahrát

Stejně jako na textové inzeráty, i na grafické reklamy se vztahují standardní zásady Adwords. Kromě toho musí reklama splňovat i určité technické požadavky.

Technické požadavky

  Statické bannery Animované reklamy
Formáty GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP .GIF
Maximální velikost souboru 150 kB 150 kB

Délka animované reklamy nesmí přesáhnout 30 sekund a snímková frekvence animovaných reklam může být maximálně 5 snímků za sekundu.

Rozměry reklam Google Adwords

Čtverec a obdélník Malý čtverec 200 × 200
  Svislý obdélník 240 × 400
  Čtverec 250 × 250
  Trojnásobná širokoúhlá 250 × 360
  Vložený obdélník 300 × 250
  Velký obdélník 336 × 280
  Netboard 580 × 400
Vysoký sloupec Vysoký sloupec 20 × 600
  Široký sloupec 160 × 600
  Půlstránková reklama 300 × 600
  Na výšku 300 × 1050
Široký banner Proužek 468 × 60
  Široký banner 728 × 90
  Horní banner 930 × 180
  Velký široký banner 970 × 90
  Reklamní panel 970 × 250
  Panoráma 980 × 120

Pozornost bychom měli věnovat také mobilním bannerům, neboť právě ty hrají v online inzerci čím dál větší roli.

Mobilní banner 300 × 50
Velký mobilní banner 320 × 100

Všechny tyto požadavky platí jak pro statické a animované reklamy, tak i pro překryvné grafické reklamy a reklamy ve formátu HTML5.

Reklama HTML5

Obvykle byly reklamní bannery dříve vytvářeny ve formátu Flash. Ten ale neumí některá zařízení přehrát (například mobilní telefony), Google proto postupně přechází na formát HTML5, který je efektivnější a bezpečnější variantou.

Od 1.1.2017 přestane služba AdWords obsahové reklamy ve formátu Flash zobrazovat

Od 30. června 2016 již do Adwords nelze nahrávat grafické reklamy ve formátu Flash. Od ledna 2017 pak přestane služba AdWords obsahové reklamy ve formátu Flash zobrazovat úplně. Pokud tedy ve svém účtu nějaké reklamy ve formátu Flash stále máte, nezapomeňte je včas nahradit novými ve formátu HTML5.

TipJak na aktualizaci reklam z formátu Flash na HTML5 se můžete podívat zde.

Technické požadavky HTML5 reklam:

Formáty .ZIP*
Maximální velikost souboru 150 kB

*Soubor ZIP by měl obsahovat soubor HTML pro reklamu a kterékoli další z následujících typů souborů:.CSS, .JS, .HTML, .GIF, .PNG, .JPG, .JPEG, .SVG.

Podporované rozměry reklam HTML5:

banner 468×60
široký banner 728×90
mobilní široký banner 320×50
čtverec 250×250
malý čtverec 200×200
velký obdélník 336×280
vkládaný obdélník 300×250
sloupec 120×600
široký sloupec 160×600
půlstránková reklama 300×600
velký široký banner 970×90
velký mobilní banner 320×100
reklamní panel 970×250
na výšku 300×1050
panoráma 980×120
horní banner 930×180
trojnásobná širokoúhlá 250×360
netboard 580×400

Kromě špatné velikosti, formátu a jiných technických problémů, může být naše reklama v Adwords zamítnuta také z jiných důvodu.

Jaké jsou nejčastější důvody zamítnutí?

Kvalita obrázků

Všechny obrázky v reklamách musí splňovat měřítka kvality určená Googlem. Rozvržení obrázku musí odpovídat standardům služby AdWords, obrázek nesmí být rozmazaný, vzhůru nohama nebo jinak otočený, blikající či nějak rušivý.

Nejasná souvislost

Veškeré informace, které uvádíme na banneru, by se měly vztahovat k tomu, co inzerujeme. Všechna pole odeslané kreativy musí například reprezentovat stejného inzerenta a musí souviset s propagovaným produktem. Není tedy například možné cílit reklamu na jiný web, než jaký je uveden na banneru.

Zavádějící obsah

S nejasnou souvislostí souvisí také zavádějící obsah. Reklamy v Adwords nesmí uvádět nepravdivé či klamavé informace, jako výroky typu „zázračný lék“. Grafické reklamy také nesmí obsahovat obrázky, které se podobají webovým upozorněním či chybovým zprávám. Všechny informace musí být přesné a musí dobře popisovat to, co inzerujeme.

Obsah jen pro dospělé

Problémový je samozřejmě také obsah, který je určený pro dospělé. Patří sem nejen reklamy se sexuálním obsahem, ale také například seznamky, služby zprostředkovávající mezinárodní sňatky nebo propagace plastické chirurgie poprsí.

Nejpoužívanější velikosti bannerů na Googlu

Pokud nemáme kapacity na vytvoření všech standardních velikostí bannerů, je dobré vědět, které velikosti bychom rozhodně neměli vynechat.

Mezi nejpoužívanější rozměry bannerů patří:

vkládaný obdélník 300×250
široký banner 728×90
široký sloupec 160×600

O tom, které velikost bannerů jsou nejefektivnější, se vedou dlouhé diskuze. Ideální je proto testovat vlastí kreativy a vypozorovat, na jaké bannery naši zákazníci reagují nejlépe.

 


Rozměry bannerů Sklik

Grafické reklamy v Skliku se zobrazují v síti partnerských webových stránek. Oproti Adwords si banner nemůžeme vytvořit přímo v systému, ale musíme jej nahrát již hotový.

Do Skliku musíme nahrát již hotové bannery

Jaké technické požadavky musí splňovat?

Formáty JPG, PNG, GIF
Maximální velikost souboru 150 kB


Podporované rozměry obrázků:

Svislé formáty 160×600
  300×600
Kostky 250×250
  300×300
Vodorovné formáty 300×250
  320×50
  320×100
  336×280
  468×60
  468×282
  600×190
  728×90
  930×180
  970×210
  970×310

Délka animace v Skliku není omezená. Seznam nicméně doporučuje nepřekračovat 30 vteřin.

Jaká další pravidla musí banner splňovat?

  • Reklama musí vyplňovat celý obrázek, hlavní grafické i textové sdělení však nesmí přecházet za vymezený reklamní prostor
  • Text musí být srozumitelný, čitelný a nesmí být otočený nebo vzhůru nohama
  • Nesmí napodobovat systémová nebo webová upozornění či chybové zprávy
  • Banner nesmí být průhledný
  • Zakázáno je také nadměrné blikání pozadí, navození stroboskopického jevu nebo optického klamu

Opět, pro grafickou reklamu platí stejná pravidla inzerce jako pro textovou reklamu. Ujistit bychom se také měli, jestli nepropagujeme nepovolený či omezený obsah. Problematická je například reklama na tabákové výrobky, alkohol, omamné látky, nelegální software, zbraně, online sázení a propagace erotického obsahu, nepravdivých zdravotnických tvrzení, duplicitní inzeráty či reklamy porušující ochranu osobních údajů.

TipNa kompletní seznam nepovoleného a omezeného obsahu se můžete podívat zde.

Pokud dojde k porušení pravidel, mohou administrátoři služby Sklik zablokovat naši reklamu nebo i celý účet.

TipKompletní pravidla pro grafické reklamy najdete tady.

 


Rozměry bannerů na Facebooku

Také Facebook má vlastní pravidla pro reklamy. U různých účelů reklamy (nastavujeme při vytváření nové kampaně) může být doporučována jiná velikost reklam. Pokud chceme, aby Facebook naši reklamu zobrazoval ve všech různých formátech (jako například v kanálu vybraných příspěvků na počítačích, v kanálu vybraných příspěvků na mobilních zařízeních nebo v pravém sloupci), pak bychom měli použít obrázek pro reklamu v doporučené velikosti v závislosti na účelu, který si při tvorbě kampaně zvolíme.

Pro různá umístění potřebujeme různé velikosti reklam

Když bude náš obrázek mít větší rozměry, než je uvedeno v Průvodci pro Facebook Reklamy, Facebook automaticky změní jeho velikost tak, aby se do reklamy vešel. V případě, že bude menší, Facebook nám ho může zakázat do systému nahrát.

Doporučené rozměry reklam na Facebooku:

Reklamy v rotujícím formátu (carousel, slideshow, prezentace) 600 x 600 pixelů
Označení stránky jako To se mi líbí nebo Reakce na událost 1 200 × 444 pixelů
Prokliky na web, Konverze na webu, Instalace aplikace, Zájem o aplikaci, Místní povědomí, Využití nabídky, Generování potenciálních zákazníků 1 200 × 628 pixelů
Zhlednutí videa 1 200 × 675 pixelů
Zájem o příspěvek stránky 1 200 × 900 pixelů
TipVíce o velikostech reklamy na Facebooku si přečtěte tady.

Další technické požadavky pro Facebook reklamy

  • Obrázky nahráváme ve formátu JPG, PNG nebo GIF
  • Facebook doporučuje, aby minimální šířka obrázků byla 600 pixelů
  • Text by měl zabírat maximálně 20 % plochy obrázku. Striktní pravidlo 20 % textu již neplatí, ovšem Facebook i nadále preferuje reklamy s menší plochou textu. Reklamy s větším množstvím textu bude zobrazovat méně nebo vůbec
  • Pokud používáme formát PNG, nahrávaný soubor by neměl překročit velikost 1 MB. Soubory PNG větší než 1 MB se mohou špatně vykreslovat
TipJestli naše reklama splňuje požadavek 20% textu si můžeme ověřit v tomto nástroji. Více o problematice textu v reklamách si můžete přečíst tady.

V tomto nástroji si můžeme zkontrolovat, jestli naše reklama splňuje pravidlo 20 % textu

Důležité je připomenout si, že oproti Adwords Facebook nepodporuje animované obrázky ani flashové animace.

Na Facebooku můžeme inzerovat také pomocí videoreklamy.

Technické požadavky na video na Facebooku:

Minimální rozlišení 600 × 315 pixelů (1,9:1 na šířku)

600 × 600 pixelů (čtverec)

Délka max. 120 minut
Velikost souboru max. 4GB
Doporučený formát MP4, MOV
Snímky max. 30 snímků/s
TipPodrobnou specifikaci si můžete nastudovat tady.

Podrobněji se videoreklamě budeme věnovat jindy.

Facebook reklamy je důležité mít správně optimalizované také pro mobily (foto: Wikipedia.org)


Velikosti reklam na Instagramu

Již několik měsíců můžeme inzerovat také na Instagramu. Při vytváření nové kampaně na Facebooku se Instagram nastaví jako výchozí umístění, můžeme tedy použít stejné bannery jako pro Facebook. Lepší ovšem je vytvořit si samostatnou kampaň pouze pro Instagram, neboť každá sociální síť má svá specifika a uživatelé se chovají jinak.

Instagramové reklamy jsou tedy k dispozici jak v Power Editoru, tak nástroji pro tvorbu reklam. Základním předpokladem pro inzerci na Instagramu, je funkční facebooková stránka.

Přes Facebook můžeme inzerovat také na Instagramu (foto:http://www.crunchsimplydigital.com)

Jaké jsou rozměry reklam na Instagramu?

Doporučená velikost obrázku pro instagramovou reklamu ve čtvercovém formátu nebo obdélníkovém formátu orientovaném na šířku je 1080 × 1080 pixelů.

Formáty JPG, PNG, GIF
Maximální velikost souboru 150 kB

Líbil se vám článek? Máte nějaké připomínky nebo vám v článku chybí informace? Napište nám do komentářů.

Použité štítky: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zpět nahoru